Naslovna Razgovor Lukas Nikolić, učenik Elektrotehničke škole Tuzla među 27 najboljih učenika u Federaciji...

Lukas Nikolić, učenik Elektrotehničke škole Tuzla među 27 najboljih učenika u Federaciji BiH

Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke već nekoliko godina nagrađuje najbolje učenike na prijedlog kantonalnih ministarstava obrazovanja. Svaka srednja i osnovna škola nominiraju jednog svog učenika, a nadležno ministarstvo bira predstavnike kantona. U obzir se uzima sve ono što je učenik uradio prethodne školske godine, ali i tijekom čitavog svog obrazovanja. Tako je Lukasa Nikolića nominirala Elektrotehnička škola Tuzla na osnovu  rezultata u školskoj 2019./2020. godini, Kantonalno  ministarstvo obrazovanja  odobrilo, a Federalno nagradilo ga novčanom nagradom i priznanjem.

Za Hrvatski glasnik Lukas kaže da je prošla godina za sve učenike pa i njega samog bila veoma teška zbog pandemije koronavirusa.

„Nevidljiva mikro čestica je pokazala sve slabosti našega društva i ponizila čitavo čovječanstvo do te mjere da smo ušli u najveću krizu od II. svjetskog rata. Trpjelo je apsolutno sve, od ekonomije, zdravstva do obrazovanja. Međutim, još više je utjecala na sve nas, pogotovo psihički. Zaista je i meni bio izazov ostati sabran onih mjeseci izolacije, zatočen u kući, unutar svoja četiri zida. U konačnici opet je sve dobro prošlo. Ja sam pročistio svoje misli, više nego ikada posvetio se školovanju i stjecanju znanja, a svoju socijalizaciju održavao sam putem telefona i različitih društvenih mreža“, kaže nam Lukas.

Nedostajala su mu školska natjecanja na koja je išao svake školske godine iz različitih predmeta, ali iskoristio je sva ona koja su bila u online formi kako bi što više toga naučio. Lukas nam kaže da je online nastava donijela i brojne prednosti u procesu obrazovanja.

„Bosna i Hercegovina je po pitanju obrazovanja mnogo zaostajala za razvijenim zemljama u procesu obrazovanja te su kod nas, pored toliko razvijene tehnologije, bilježnica i olovka i dalje bile osnovno  sredstvo učenja. Udžbenici koji su često stari i nekoliko desetljeća, a pri tome još i bazirani na nepotrebnim stvarima i nejasnim objašnjenjima,  ne mogu ponuditi na pravi način dovoljno znanja svima nama. Digitalizacija škola je bila neophodna, a dogodila se praktično u roku nekoliko dana. Moram priznati da nisam pretjerano oduševljen načinom na koji je funkcionirala online nastava, ali čvrsto vjerujem da je ovo dobra podloga da unaprijedimo školstvo u našoj zemlji. Prije svega kako bismo naučili više, ali i da se olakša i nama i profesorima rad. Tehnologija je danas toliko uznapredovala, a mi to veoma malo iskorištavamo“, ističe Lukas Nikolić.

Priznaje da niti jedna društvena mreža kao ni bilo kakva online komunikacija nije mogla zamijeniti ljepotu izravnog kontakta kako s prijateljima tako i s profesorima.

„Prema ovom sustavu u kojem jedan tjedan  ide jedna grupa razreda, a drugi tjedan druga grupa, već četiri mjeseca nisam vidio svoje školske kolege iz druge grupe. Moram priznati da i maske stvaraju probleme, jer  doslovno zaboravim kako tko izgleda. Nažalost, mi se ništa ne pitamo pa moramo trpjeti, dok sve ovo ne prođe. Čvrsto vjerujem da ćemo se ove godine konačno izboriti s ovom nevidljivom česticom i da će život opet biti normalan.“

Nikolić smatra da su u pandemiji  najviše trpjela djeca, jer su im bila oduzeta dva najvažnija  prava, pravo na obrazovanje i pravo na socijalizaciju. Pribojava se da će ova situacija s pandemijom  prouzrokovati puno veće probleme od lošeg znanja djece i mladih.

„Mnogo mlađih osoba je posrnulo u loš utjecaj okoline. Bojim se da ćemo u budućnosti imati mnogo problema, prije svega s ponašanjem i kulturom mladih, a tek onda sa znanjem“, kaže Lukas

Lukas kaže da je i sam u procesu obrazovanja morao nači način kako da nadomjesti izgubljeno. Na internetu je pronalazio veoma korisnog sadržaja i dodatnih informacija koje su obogatile njegovo znanje.

„Postoje razne web stranice s edukativnim sadržajem koje su jako dobra nadopuna. Internet nudi toliko mogućnosti usavršavanja našega znanja, samo ako znamo što tražimo. U periodu izolacije, završio sam nekoliko online tečaja, najviše vezanih za programiranje, tj. za ono čime se i želim u budućnosti baviti. Naravno, ta globalna mreža je i jako opasna, te koliko je dobra, toliko je i štetna ako se ne zna koristiti. Najgore što se može dogoditi jest imati uzora u binarnom svijetu, a ne u stvarnom životu – vjerovati influencerima, a ne roditeljima i profesorima“, zaključuje Lukas Nikolić za HG.

Lukas Nikolić je drugi razred srednje Elektrotehničke škole u Tuzli. Iza sebe već ima brojna priznanja i nagrade, autor je zbirke pjesama „Put odrastanja“, a prošle godine sve je oduševio svojim inovativnim znanstvenim uratkom „vrući led“ na natjecanju #Budi fizičar. Ovim eksperimentom Lukas je dokazao da se  led može dobiti i na sobnoj temperaturi i to bez promjene pritiska te da taj led zapravo ne hladi već grije. Svojom inovacijom Lukas je svima pokazao moći fizike i kemije.

M. N.