Naslovna Istaknuto 20 vrijednih nagrada za učenike Osnovne muzičke škole Tuzla i njihovu profesoricu...

20 vrijednih nagrada za učenike Osnovne muzičke škole Tuzla i njihovu profesoricu Almu Hodžić Pašić (foto)

629

Učenici Osnovne muzičke škole Tuzla  nedavno su osvojili  20 nagrada na Međunarodnim pijanističkim natjecnjima, 17 prvih i 3 druge.

Međunarodna natjecanja su ove godine bila u online formi  zbog epidemije koronavirusa. Međutim, učenici su uspjeli i otići na dva Međunarodna natjecanja koja su se odvijala “uživo”: Međunarodni festival muzike Primavera, i Festival pijanizma u Sremskoj Mitrovici, što je donijelo još veći značaj  radu učenika i profesorice Osnovne muzičke škole Tuzla, Alme Hodžić Pašić.

Najmlađa učenica Neriman Hajdarhodžić (6 godina) osvojila je 3 prve nagrade na natjecanjima u kategoriji klavir-solo u Idriji (Slovenija), Sremskoj Mitrovici i Bijeljini, te sa svojim bratom blizancem Zekerijahom Hajdarhodžićem također je osvojila prvu nagradu u kategoriji klavirski duo. Zajedno su bili pobjednici pret kategorije na Međunarodnomm festivalu Primavera u Bijeljini.

Ajša Čeperković, učenica prvog razreda Osnovne muzičke škole Tuzla, osvojila je 4 prve visoke nagrade na natjecanjima “Piccolo Piano talents” u Sremskoj Mitrovici, na festivali “Primavera”, Festivalu pijanizma u Sremskoj Mitrovici, te na Međunarodnom festival UMU Skala Brčko.

Iman Mustafić , također učenica prvog razreda osvojila je 2 prve visoke nagrade na Festivalu pijanizma i na UMU Skala Brčko.

Nejla Koprić, učenica drugog razreda Osnovne Muzičke škole,  ove godine ostvarila je  jednu sjajnu natjecateljsku sezonu kao i njene kolegice iz klase osvojivši 5 visokih prvih nagrada sa pomenutih natjecanja, gdje je na UMU Skala Brčko sa specijalnom nagradom (100 bodova) izašla kao pobjednik svoje kategorije.

Dino Osmanović učenik trećeg razreda OMŠ Tuzla osvojio je jednu prvu i jednu drugu nagradu na Festivalu pijanizma u Sremskoj Mitrovici i UMU Skala Brčko u izuzetno teškoj kategoriji klavir-solo.

Amila Pašić, učenica petog razreda, osim  sjajnih rezultata iz Matematike, ove godine osvojila je 2 visoke druge i jednu visoku prvu nagradu na pometnutim natjecanjima u kategoriji klavir solo, također u izuzetno teškim kategorijama.

“Muzička umjetnost je zaista jedna specifična profesija u kojoj se vještine i talent moraju razvijati od malih nogu. Zahtjeva svakodnevno vježbanje i rad, druženje sa instrumentom i njegovo upoznavanje. Kao nastavnik ja se trudim da im klavir kao instrument što više približim. I da što ranije počnu stjecati radne navike s instrumentom, Navikavam ih na posvećenost pijanističkoj i muzici uopće. Generalno gledajući, danas je teško održati posvećenost instrumentu. Iz godine u godinu pored svih tehnoloških dostignuća i mogućnosti koje djeca danas imaju, ali uz ljubav, volju i rad  te pristup samim učenicima može se sve postići, što svakako pokazuju i naši rezultati iz godine u godinu”, kaže za Hrvatski glasnik profesorica klavira Alma Hodžić Pašić.

Ovi rezultati su veoma značajni i pokazuju predanost učenika glazbenoj umjetnosti. Naime, niti jedan instrument, a posebice klavir ne podliježe online formatu obrazovanja zbog svojih specifičnosti. Nastava s instrumentom je uvijek individualna te se učenje bazira na pokaznom i praktičnom radu, što je jako teško pa i skoro nemoguće uraditi online pogotovo u osnovnom obrazovanju, gdje se djeca konstantno susreću sa novim elementima, novim tehničkim problemima i nemaju puno iskustva.

„Online natjecanja su također meni kao nastavniku bila izazov, usuđujem se reći čak i nešto nepoznato, s obzirom da u našoj profesiji nisu popularna. Jer jedini istinski doživljaj izvođenja je slušanje izvođača u koncertnoj dvorani. Drugo polugodište prošle školske godine je konstantno bilo online, što je svakako ostavilo posljedice određene vrste na njihov muzički razvoj, upravo bez tih časova “uživo”,  samim tim bez javnih izvođenja na koncertima i naravno  na takmičenjima.

Uplovili smo zajedno u početak ove školske godine, zaista sa jednom motivacijom i željom da sve nadoknadimo  te iza svih ovih rezultata stoji jako puno rada, snalaženja za nastavu u praktičnom dijelu, povećan broj časova u svim prilikama kada je to bilo moguće. Ja kao nastavnik, potrudila sam se upravo zbog prošlog polugodišta da im ove školske godine omogućim što više prilika i za koncerte i za natjecanja, te da se ni u jednom trenutku ne osjete u zaostatku sa ostalim mladim pijanistima regije, i Europe“, ističe profesorica Hodžić Pašić.

Ta zajednička želja učenika i profesorice Alme da ovo ipak bude sjajna školska godina odvela ih je na brojna natjecanja, a profesorica nam otkriva da je ovo najuspješnija školska godina u njezinoj dosadašnjoj pedagoškoj karijeri. Ističe da je i podrška roditelja učenika bila nesebična te da bi bez takve podrške ovo sve bilo nemoguće postići.

„Također, želim istaknuti da su i profesori i nastavnici u Tuzlanskom kantonu naviknuti na uspjeh đaka Osnovne muzičke škole  Tuzla koji godinama ostvaraju fantastične rezultate, a što je najvažnije zapaženi su i na Međunarodnoj razini od strane profesora klavira iz drugih zemalja. Za mene kao nastavnika to je izuzetno posebno priznanje jer smisao i svrha međunarodnih pijanističkih natjecanja  i jeste da otvaraju svoja vrata u svijetu, traže nove izazove, upoznaju nove kontakte te tako stvaraju sebi prilike za budućnost, ne samo u ovoj državi već i izvan njenih granica“, kaže profesorica Alma Hodžić Pašić.

Ova najuspješnija godina u pedagoškoj karijeri profesorice Alme zaokružena je solističkim koncertom njene učenice Dijane Gegić koja je završila osnovno školovanje u njenoj klasi.

„Dijana Gegić je među prvom generacijom mojih učenika koji su počeli svoje pijanističko obrazovanje kada sam zasnovala svoj radni odnos u Tuzli. Od njenog pripremnog razreda (koji je tada postojao u našoj školi), do šestog razreda niz od sedam uspješnih godina muzičkog obrazovanja dobio je svoju krunu solističkim koncertom, koji je jedna od najzahtjevnijih formi za svakog izvođača.

Prošle školske godine, generacija koju sam također izvela od prvog do posljednjeg časa bila je uskraćena zbog epidemiološke situacije i obustave nastave, međutim ove godine kako sam već i navela željela sam da omogućim jedan takav završetak školovanja u mojoj klasi“, priča nam profesorica Hodžić Pašić i dodaje da je tijekom Dijaninog koncerta mnogo razmišljala.

„Posebne su me emocije savladale. Razmišljala sam kako je Dijana odrasla i postala jedna mlada pijanistica, dovoljno zrela da izvodi solistički koncert. Meni kao nastavniku zaista jedan emotivni i snažan vjetar u leđa, jer je dio mene na jedan način usađen i utkan u proces stvaranja novog umjetnika i budućnosti pijanizma u ovoj državi“, istaknula je profesorica Alma.

Da bi djeca ovako odrastala u perspektivne mlade ljude umjetnost im itekako može pomoći, jer umjetnost, a posebno glazbena uči djecu samopouzdanju, zrelosti, mudrosti i ljubavi. Profesorica Alma Hodžić Pašić ističe da profesori glazbene umjetnosti tu mogu imati ključnu ulogu.

„Princip muzičkog školovanja instrumenta na svim muzičkim nivoima školovanja je uvijek individualan. Upravo taj sistem njeguje jedan drugačiji odnos nastavnik/učenik, i daje nastavniku kreativnost za poticanje ljubavi prema umjetnosti, jer svaki učenik nosi poseban izazov. Umjetnici se od malih nogu uče na razvoj svoje individualnosti  i stvaranju osobnog pečata pri izvođenju i taj isti razvoj ovisi od pristupa nastavnika koji jednu profesiju, sa kojom se ne susreću u “običnom životu”  mora približiti njima“, ističe profesorica.

A upravo je to važno napomenuti u ovom trenutku kada se brojna djeca upisuju u Muzičku školu. Nitko ne bi trebao misliti da je zbog tehnoloških dostignuća glazbena umjetnost danas olako dostupna svima te da je glazbeno obrazovanje bezazleno. Nije. Glazbena umjetnost zahtjeva svakodnevnu disciplinu, rad, odricanje, vježbe  kako bi se razvijale vještine pri sviranju određenog instrumenta, a bez nastavnika i profesora to je nemoguće. Oni su tu kako bi učenike usmjeravali u pravcu ljubavi prema muzičkoj umjetnosti. Svi oni koji su završili glazbeno obrazovanje dobro znaju koliko su danas u prednosti u društvu i koliko je umjetnost važna za formiranje osobnosti kod čovjeka.

„Smisao muzičkog školovanja i jeste da se učenici nauče osloboditi na sceni, disati na njoj i pokazati sebe u najljepšem svjetlu. Trudim se da redovno sviraju na svim koncertima naše škole, raznim klavirskim seminarima i masterclassovima gdje imaju priliku i da rade sa drugim klavirskim pedagozima, vide i druge ideje i vizije kompozicija koje izvode  te na kraju krajeva u nedostatku prilika javnih nastupa sama organiziram koncerte klase gdje nastupaju jedni pred drugima.

Dodatna naravno motivacija su uvijek takmičenja međunarodnog karaktera, gdje imaju priliku da upoznaju i čuju rad svojih vršnjaka iz ostalih zemalja, pogotovo sada u online formatu, gdje imaju priliku čuti djecu iz Azije, Bivšeg Sovjetskog Saveza, mnogih država Europe , te da se i na taj način motiviraju kroz jedan svjetski nivo pijanizma. Samokritičnost se također usađuje kroz nastavu instrumenta te oni postaju izuzetno svjesni svog mjesta, svojih vještina i poslije natjecanja se trude da postaju bolji“, naglasila je profesorica Alma Hodžić Pašić.

Umjetnost ne poznaje granice, a to daje slobodu djeci da teže svojim ciljevima. Međutim, umjetnost u BiH prate jako teški uvjeti. Također i Grad Tuzla je u velikom deficitu sa instrumentima klavira, zbog čega mladi pijanisti nemaju priliku da razvijaju i usavršavaju svoje znanje na kvalitetnim, dobrim klavirima kao što to imaju njihovi vršnjaci iz drugih zemalja.

„Muzička škola u Tuzli radi u teškim uslovima, a klavirski pedagozi u skoro nemogućim. Jedina dva klavira (koncertni klavir u BKC Tuzla, polukoncertni klavir u Međunarodnoj Galeriji Portreta Tuzla)  su u jako lošem stanju te ja kao pijanistica i nastavnica smatram izuzetno važnim da se njihovi rezultati naglašavaju u našem gradu i društvu jer ih to zaista čini posebnima, da ne odustaju usprkos preprekama koje imamo.  Upravo zbog toga, mogu slobodno reći da ovakva djeca nemaju granica i da mi moramo njegovati i podržavati njihov talent, da ih potičemo kao društvo, jer su oni najbolji ambasadori naše države. Samo nebo je granica, tako kažu, a ja ću dodati da uz našu podršku oni stvarno mogu ispuniti sve svoje ambicije“, poručila je profesorica Alma Hodžić Pašić.

Na kraju razgovora za Hrvatski glasnik, naglasila je posebnu zahvalnost Centru za kulturu i Galeriji Međunarodnih Portreta, cijelom osoblju,  a  posebno direktoru,  gospodinu Edinu Jahiću.

„Ova institucija nam nesebično otvara vrata Galerije za mlade pijaniste time što nam omogućava prostor za održavanje svih vrsta koncerata i svim mladim umjetnicima stvara podršku jedne kulturne institucije u ovom gradu, gdje se oni osjećaju prepoznatim i vjeruju da umjetnost nadilazi sve prepreke, nerazumijevanja i probleme sa kojima se mi kao škola susrećemo.“

Pred profesoricom Osnovne muzičke škole Tuzla Almom Hodžić Pašić i njenim učenicima su brojni izazovi, nastupi i natjecanja, ali nikada odustajanje. Upornost i vjera u ono što voliš i radiš vode k uspjehu i bude nadu da će ovi mladi ljudi Bosnu i Hercegovinu učiniti boljom kao što je već čine prepoznatljivijom u svijetu umjetnosti.

Maja Nikolić