Trenutno u BiH nedostaje veliki broj vozača i praktično nema autoprijevozničke tvrtke koja na parkingu nema od pet do 20 praznih kamiona jer ih nema tko voziti – rekao je Grbić.
Građani Bosne i Hercegovine u narednom razdoblju mogli bi ostati i bez dovoljnih količina hrane, budući da nedostaje značajan broj vozača kamiona, rekao je za Avaz Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prijevoznika za unutarnji i međunarodni transport RS.
Naveo je kako je poznato da BiH uvozi čak 70 posto hrane, i to pretežito putem autoprijevoznika.
“U protekle dvije godine iz BiH je otišlo više od 4.000 profesionalnih vozača, a prvenstveno u zemlje EU. Nažalost, taj trend je nastavljen. Međutim, očekuje se da se broj odlazaka značajno poveća nakon što završi pandemija koronavirusa. Trenutno u BiH nedostaje veliki broj vozača i praktično nema autoprijevozničke tvrtke koja na parkingu nema od pet do 20 praznih kamiona jer ih nema tko voziti “, pojasnio je Grbić.
Dopise su, kako kaže, slali svim nadležnim institucijama BiH, ali nisu naišli na razumijevanje. ”
“Međutim, predstavnici vlasti danas se hvataju za glavu jer ne znaju kako zaustaviti odlazak vozača. Kada je riječ o korona putovnicama, koje najavljuje EU, to je veliki problem za BiH jer dolaze cjepiva iz Rusije i Kine, koje EU ne priznaje, i neće se moći dobiti putovnica s tim cjepivima”, naglasio je Grbić.
Naveo je kako treba znati da, ukoliko autoprijevoznici ne rade, to znači da nema ni uvoza niti izvoza.
“To nas dovodi do brojnih problema. Neće imati ko dovesti hranu, repromaterijal za naše kompanije i neće imati ko izvesti iz BiH gotove proizvode. Institucije su ovaj problem vrlo neozbiljno shvatile, nisu se adekvatno posvetile tom pitanju. Bit će ovo ogroman problem. Slali smo brojne dopise Vijeću ministara BiH i drugim institucijama, ali nikada se nitko nije udostojio pozvati nas na razgovor o toj temi “, istaknuo je Grbić.
Uvođenje korona putovnice na prostoru EU moglo bi prerasti u veliki problem i odraziti se na bh. gospodarstvo, smatra i direktor Sektora za industriju i usluge i sekretar Udruženja metalske i elektro industrije Gospodarske komore FBiH Almin Mališević.
Navodi da bi transportne i druge kompanije koje isporučuju proizvode na tržište EU mogle doći u situaciju da, zbog nemogućnosti cjepljenja vozača, ne mogu na vrijeme isporučiti svoje proizvode.
“Apeliramo na nadležne da takvu mogućnost imaju u vidu i da se osigura cijepljenje vozača kako bi transport putnika i roba mogao neometano funkcionirati”, istaknuo je Mališević.