Jedna od najznačajnijih likovnih manifestacija u Bosni i Hercegovini, 19. Internacionalni bienalni festival INTERBIFEP otvoren je večeras u Međunarodnoj galeriji portreta Tuzla.
INTERBIFEP živi već pune 44 godine i više od četiri desetljeća okuplja istaknute umjetnike iz cijeloga svijeta.
Na INTERBIFEP-u su večeras predstavljeni radovi 98 umjetnika iz 27 zemalja svijeta sa 151 umjetničkim radom na temu portreta, a u tehnikama: crtež, grafika ulje na platnu, fotografija, digitalni crtež i video art.
Žiri u sastavu Ivana Ćurić ( Hrvatska ), Anja Bogojević ( BiH ) i Marina Trogrlić ( BiH ) pročitale su tijekom svečanosti otvorenja INTERBIFEP-a dobitnike najboljih radova.
Diploma za crtež pripala je Ivani Radovanović za umjetničko djelo “Bez naziva 1”, 2022. Ivana Radovanović, kako stoji u obrazločenju tri članice žirija, koristi crtež kao izražajno sredstvo kojim bilježi poziciju pojedinca u kontekstu složenog, turbulentnog i nepredvidljivog povijesnog trenutka u kojem se nalazimo.
Diploma za grafiku dodijeljena je Nataši Bubalo za njezin rad “1968.”, 2023. Natađa Bubalo koristi medij grafike da bi zabilježila jedan klasični portret kojim sugerira prolaznost vremena.
Diploma za video otišla je u ruke Milu Masoničić za rad “Djeca zauvijek”, 2024. Umjetnik Masoničić istražuje tehničke mogućnosti samog medija kolažirajući i dekonstruirajući prepoznatljive vizualne slike i znakove.
Diploma za fotografiju dodijeljena je Endreu Lisany, a naziv rada je “Portrait of Laocoon – minute performance serise”, 2022. Veoma sugestivnom i značenjima ispunjenom fotografijom, auto, jasno podcrtava medij kojeg dokumentira.
Diplomu “Ismet Mujezinović” žiri je dodijelio Lascurettes Chantal za rad “Leo”, 2024. Ovaj rad svjedoči o važnosti i značaju crteža kao umjetničkog sredstva i virtuoznosti same likovne izvedbe.
I na kraju, diploma James Haim Pinto pripala je Dušanu Mušiću za rad “Osuđivanje”, iz 2024. Autor svojim radom suptilnim humorom i s primjetnom dozom ironije, provocira pitanje tko zapravo gleda, a tko osuđuje, ili pak tko to ne gleda, a tko ne osuđuje?
Velik broj likovne umjetnosti, građana Tuzle okupio se na ovom najvažnijem likovnom događaju kojeg organizira Grad Tuzla.
“INTERBIFEP je posebno značajan jer je jedna od rijetkih manifestacija ovog tipa u Bosni i Hercegovini i upravo trebamo njegovati tu njegovu internacionalnost. Veoma je teško organizirati međunarodne manifestacije zbog troškova, administrativnih problema. Ali se trebamo truditi da otvorimo Tuzlu i Bosnu i Hercegovinu Europi i svijetu, da umjetnici iz cijelog svijeta predstave svoje radove u Tuzli putem ove izložbe i nekada svakako i posjete ovaj grad. Portret kao tema ovog festivala je uvijek aktualan i uvijek važan, posebno jer živimo u vremenu propitivanja identiteta, u vremenu društvenih mreža kada su i naši portreti i autoportreti izloženi vanjskom svijetu. Zato je veoma interesantno pratiti kako umjetnici interpretiraju i portret i autoportret kroz različite umjetničke medije”, kaže nam Amra Čebić, povjesničarka umjetnosti i kustosica Međunarodne galerije portreta Tuzla.
Gradonačelnik Tuzle, Zijad Lugavić, svečano je otvorio 19. Međunarodni bijenalni festival portreta, crteža i grafike te istaknuo njegov značaj na svjetskoj umjetničkoj sceni.
“Tuzla je grad kulture, umjetnosti, velikih ljudi i zajedničkog života. Ovakve manifestacije ne samo da obogaćuju našu kulturnu scenu, nego i unapređuju život svih nas koji živimo u ovom gradu, kao i naših brojnih gostiju koji dolaze u naš grad. Tuzla je grad kulture, grad umjetnosti, grad velikih ljudi, grad ljubavi, grad zajedničkog života i grad koji baštini bogatstvo različitosti“, rekao je gradonačelnik te pozvao sve posjetitelje da velikim pljeskom označe početak 19. INTERBIFEP-a.
Ovogodišnji festival nosi snažnu simboliku, istaknutu u portretu uplakane djevojčice koji je postao logom festivala. Ovaj emotivni prikaz podsjeća na patnje nevine djece u ratovima i na važnost umjetnosti u očuvanju humanosti.
INTERBIFEP predstavlja međunarodni festival portretnog stvaralaštva u oblasti crteža, grafike, fotografije i video art portreta, uz uvažavanje svih individualnih sklonosti autora i stilskih pravaca u suvremenoj likovnoj umjetnosti.
Ovaj likovni festival nadživio je neka od najtežih vremena, ali se nikada ljudi koji su vodili Međunarodnu galeriju portreta, Ismet Mujezinović, Mevludin Ekmečić, Ćazim Sarajlić, Dženan Jusufović i danas Edin Jahić, nisu dali pokolebati, nego su vrlo hrabro i s ponosom pripremali svaki INTERBIFEP.
Maja Nikolić