Sopranistica Dženana Huseinagić i pijanistica Dženana Šehanović – Sarajlić privlače u posljednje vrijeme sve veću pozornost javnosti svojim nesvakidašnjim izborom interpretiranja tradicionalne i moderne muzike, kao i njihovog specifičnog kombiniranja. Iako se znaju još iz Osnovne muzičke škole Tuzla, gdje su u istoj klasi učile klavir, kasnije zajedno i radile, njihova bliska suradnja počela je prošle godine. Upravo o ovoj suradnji koja doživljava sve veći uspon govore za Hrvatski glasnik.
HG: Kako je došlo do ponovnog susretanja i bliske saradnje između dvije Dženane?
Dženana Huseinagić: Nas dvije se poznajemo još od Osnovne muzičke škole Tuzla kada smo u istoj klasi učile klavir. Već tada smo se jako voljele, a dalje obrazovanje kao i prve zajedničke nastupe imale smo u Srednjoj muzičkoj školi. Pri upisu na akademije smo se razdvojile, ali uvijek smo imale kontakt. Kasnije smo se zaposlile na istom mjestu tj. u Osnovnoj muzičkoj školi Tuzla, međutim Dženana je odselila u Sarajevo, jer je tamo osnovala porodicu. Ovako bliska saradnja počela je početkom 2020. godine kada smo dobile poziv iz Osla za zajednički nastup. Ostalo je povijest i saradnja se nastavlja, te se svakog dana produbljuje i dobija na ozbiljnosti. Vežu nas zajednički interesi, dobro se slažemo i privatno, te zaista uživam u radu sa njom.
Dženana Šehanović-Sarajlić: Kao što je moja kolegica već napisala, naša saradnja traje od srednje muzičke škole u koju smo obje išle, ali konkretno ova sada saradnja – u ovom obliku, traje od proljeća 2020.g i nastala je nakon poziva za nastup u Oslu povodom obilježavanja godišnjice genocida u Srebrenici. Zbog pandemije korona virusa, to obilježavanje, a samim time i naš nastup, je odgođeno za ovu godinu i nadamo se da ćemo ove godine imati malo više sreće kada su u pitanju putovanja u inostranstvo. Moram dodati, da smo imali nekoliko planiranih koncerata u inostranstvu: Njemačka, Hrvatska, Norveška, Turska… Ali ništa od toga se nije realiziralo zbog nemogućnosti putovanja.
HG : Spoj klasičnog i tradicionalnog veoma je neobičan i predivan u isto vrijeme, a vi ste uspjele da nijedno od toga ne bude zapostavljeno na račun drugog, a da se u isto vrijeme ispoštuje sve ono što pravila klasike, odnosno sevdaha traže. Kako ste tu delikatnu stvar uspjele postići?
Dženana Huseinagić: Obje smo se školovale za izvođenje klasične muzike, međutim obje volimo i poštujemo tradiciju. Želimo da naša tradicionalna pjesma živi kroz razne oblike i da se prenosi generacijama. Ja ne želim pjevati drugačije nego belkanto tehnikom pjevanja, a Dženana piše prekrasne obrade za klavir. Koliko smo uspjele u svom malom muzičkom pothvatu najbolje govore uglavnom pozitivne reakcije publike i slušaoca, kao i odlična posjećenost naših koncerata i nastupa kojih je uprkos pandemiji i ograničenjima u prošloj godini bilo mnogo.
Dženana Šehanović-Sarajlić: Istakla bih da obje imamo osjećaj za lijepo u muzici, ali i općenito. Obrade sevdaha smo radile sa mjerom, bez suvišnog kićenja, po nekom svom osjećaju i ideji kako bi u konačnici trebale da zvuče. Birale smo sevdalinke koje su nam bliske i tekstom i muzikom. Moram priznati da sam neke sevdalinke odabrala zato što su bile pogodne za klavirski aranžman, a neke koje su nam se u startu svidjele nisam za sada uspjela obraditi u duhu klasične muzike. Još uvijek je naša priča i ovaj projekat na samom početku i sigurna sam da će nam, uz još malo iskustva, u budućnosti ići sve bolje i bolje.
HG: Već sa prvom obrađenom pjesmom ste privukle pažnju javnosti. Je li baš to bio podstrek da nastavite raditi na ovom planu?
Dženana Huseinagić: Svakako da jeste. Jedna od bitnih odrednica kulture i umjetnosti je i odnos ponude i potražnje. Drago nam je da je, kada je naš rad u pitanju, trend pozitivan i da publika želi da čuje još ovakvih obrada. S druge strane, sasvim je u redu da se nekome i ne svidi to što radimo, ali ono što je nama vjetar u leđa jesu dobre reakcije slušalaca, posjećenost nastupa i koncerata kao i njihova želja da to nastavimo raditi.
Dženana Šehanović-Sarajlić: Osim što smo obradom sevdalinke „Ne klepeći nanulama“ privukle pažnju publike, moram dodati da smo imale ( a i sada imamo) i ogromnu medijsku pažnju. Naravno da nam je to bila odskočna daska za ostale obrade. Mnogo nam znače i pohvale kolega muzičara kojima se dopalo ovo što radimo, pa su se neke naše nesigurnosti rasplinule i pretvorile u dodatnu motivaciju.
HG.: Ne možemo, a da ne spomenemo Nedžada Salkovića, koji je djed Dženane Huseinagić. Iako je tvoje interesovanje u muzici otišlo u smjeru klasične muzike, naslijeđena ljubav je ipak „umiješala svoje prste“. Kakve su reakcije Nedžada Salkovića na sve ovo što radiš?
Dženana Huseinagić: Ja potičem iz porodice koja je muzički obrazovana. I s tatine i sa mamine strane, muzika je važan dio života. Drago mi je da je Nedžad Salković baš moj djed i da imam priliku da muzički i kulturološki rastem uz umjetnika i interpretatora sevdaha kao što je moj djed. Djed je podrška, ali je i prva osoba koja mi ukaže na eventualne propuste pri pjevanju ili interpretaciji. I drago mi je da je tako, jer od koga bolje da naučim o sevdahu nego od njega?!
HG.: Zajednički rad iznjedrio je i dosta zajedničkih nastupa. Gdje ste se sve do sada predstavile publici? Kakve su reakcije?
Dženana Huseinagić: U prošloj godini je bilo dosta nastupa i nadamo se da će tako biti i u ovoj , a i u narednim godinama. Nastupa je bilo zaista mnogo, kao i koncerata. Neplanirano se desila mini turneja po Federaciji u 4 grada: Sarajevo, Ilijaš, Tuzla, Kakanj. Nastupa je također bilo u Brčkom, na svečanosti 100 najboljih , obilježavanje godišnjice genocida u Srebrenici, Međunarodni festival savremene žene… Reakcije su bile sjajne. Publika je nakon koncerata prilazila, čestitala i obasipala nas lijepim riječima , što je nama na početku ovakvog muzičkog putovanja mnogo značilo.
Dženana Šehanović-Sarajlić: Protekla godina je za nas bila posebno produktivna, usprkos nemogućnosti putovanja. Naš rad su prepoznali mnogi, i do zadnjeg dana smo imali nastupe i koncerte te gostovanja u emisijama. Sretne smo zbog toga, nismo to očekivale, niti se nadale takvom uspjehu u doba kada je sve stalo.
HG.: Planovi za dalje?
Dženana Huseinagić: U planu su koncerti i u ostalim gradovima Bosne i Hercegovine kao i u inozemstvu. Promovisanje kulture , tradicije i muzičke umjetnosti.
Dženana Šehanović-Sarajlić: Za dalje imamo mnogo planova, prije svega obraditi još sevdalinki i kompletirati materijal za CD koji snimamo. Nadamo se da će taj naš mali projekat u vidu CD-a ugledati svjetlo dana u prvom dijelu godine. Takođe planiramo nastaviti turneju po bh. Gradovima, ali i vani. Već sada imamo ponude za nastupe u inostranstvu, počevši od mjeseca maja, i nadamo se da nam ovog puta neće biti otkazani.
U svakom slučaju nastavljamo raditi sve što je do nas, vježbati i spremati repertoar u nadi da će nas i sreća poslužiti
E.A.
BIOGRAFIJE:
Dženana Šehanović Sarajlić
Pijanistica Dženana Šehanović Sarajlić rođena je 23. 3. 1991.godine u Brčkom, Bosna i Hercegovina.
Svoje prvo muzičko obrazovanje počela u Njemačkoj u klasi prof. Tanje Hubber.
Po povratku u domovinu (1997.) školovanje je nastavila u Tuzli, a potom u Sarajevu,u klasi Nede Stanković, profesorice klavira na Muzičkoj akademiji u Sarajevu.
Nastupala je na brojnim skupnim i samostalnim koncertima u Sloveniji, Srbiji, Hrvatskoj, Austriji, Njemačkoj, Italiji, Lichtensteinu, Norveškoj, Londonu (UK), Turskoj, Mađarskoj, Pakistanu, Bosni i Hercegovini, te za Vijeće Evrope (Sarajevo). Na koncertima je pored klasičnog repertoara izvodila i vlastite kompozicije. Nastupala je sa renomiranim svjetskim orkestrima kao solista: Sarajevska filharmonija, orkestar Hrvatskog glazbenog zavoda (Hrvatska), kamerni orkestar Amoroso (Srbija) i sa ansamblom Zagrebačkih solista.
U julu 2001. godine položila je prijemni ispit na prestižnom Univerzitetu Mozarteum – Salzburg, Austrija. Godine 2005.u julu mjesecu položila je prijemni ispit na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i tako sa 14 godina postala najmlađi ikada primljen student. Prvu godinu studija završila je u klasi prof. Đorđe Stanettija i prof. Karl-Heinz Kammerlinga u Zagrebu, drugu i treću godinu je završila na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, odsjek za glazbu, a diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, 2010.godine, u klasi prof. Srđana Čaldarovića. Magistrirala je 2011.godine sa najvišom ocjenom iz klavira, na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Trenutno priprema odbranu doktorske disertacije na trećem ciklusu studija (doktorski studij) na muzičkoj akademiji u Sarajevu. Zaposlena je od 2010.g. kao profesor klavira u Srednjoj i Osnovnoj muzičkoj školi u Tuzli, a od 2017.godine živi i radi u Sarajevu kao profesor klavira u Osnovnoj muzičkoj i baletnoj školi „Novo Sarajevo“ u Sarajevu.
Dobitnica je brojnih državnih i međunarodnih nagrada i priznanja te Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska.
Na preporuku iz ureda bivšeg predsjednika Republike Hrvatske, g. Stjepana Mesića, 2006.g. dobila je Hrvatsko državljanstvo, na osnovu umjetničkog i profesionalnog dostignuća za koji postoji interes Republike Hrvatske.
Dženana Huseinagić
Rođena u Tuzli 1988. godine, gdje završava osnovnu školu, Osnovnu i Srednju Muzičku školu u Tuzli, kao i Gimnaziju Meša Selimović, te svoje dalje akademsko obrazovanje nastavlja na Univerzitetu u Istočnom Sarajevu u klasi primadone prof. emeritus Radmile Bakočević u čijoj klasi nakon završetka osnovnih studija magistrira i specijalizira na Akademiji Lepih Umetnosti u Beogradu. Osim završenog magisterija na Akademiji Lepih Umetnosti u Beogradu, također magistrira i odnose s javnošću, te u junu 2020 brani doktorsku disertaciju na temu „Odnosi s javnošću u institucijama umjetnosti i kulture u Tuzlanskom kantonu“, te dobija zvanje doktora medijskih i komunikoloških nauka.Osim stalnog zaposlenjna u Osnovnoj muzičkoj školi u Tuzli na odsjeku za solo pjevanje (jedna od osnivačica pomenutog odsjeka, jer isti u Tuzli u osnovnoj školi nije postojao), od 2018. godine radi i u zvanju prof. doc. dr. na Muzičkoj akademiji u Bijeljini kao profesor vokalne tehnike. Iste godine dodijeljeno joj je priznanje dopisnog člana Međunarodne akademije MIANU IRASA Beograd.
Umjetničku karijeru počela je jako rano, te mimo takmičenja na kojim osvaja nagrade redovno nastupa i koncertira širom Bosne i Hercegovine i regiona. Do sada je održala stotine nastupa, koncerata, radila na filmskoj muzici (kratki dokumentarni film Tuzla 4K), muzičke radionice, aktivno učešće u Međunarodnom horskom šampionatu Lege Artis, doprinosi umjetničkom očuvanju muzičke tradicije Bosne i Hercegovine (obrade sevdalinki) , te nekoliko objavljenih stručnih radova u naučnim časopisima, kao i koautorstvo u knjizi (prvi Bosansko Hercegovački „Leksikon menadžmenta“ – Akademik Enes Huseinagić, vanr. Prof.) . 2016. godine dobija priznanje „Super žena“ jednog od najuticajnijih medija u Tuzli , a i šire- Radio Kameleona i ženski.ba .