Naslovna Društvo Otkazuju se komercijalni letovi sa četiri aerodroma u BiH

Otkazuju se komercijalni letovi sa četiri aerodroma u BiH

Kompanija “Wizz Air”, koja je do sada imala najviše linija, nakon što je nedavno dodala “Han Airport” u Njemačkoj na svoju listu ukinutih destinacija, sada obustavlja letove između Abu Dabija i Sarajeva. Smanjenje broja letova sa domaćih aerodroma, koji ni do sada nije bio na zadovoljavajućoj razini, poručuju upućeni, odrazit će se i na ekonomiju, ali i na turizam.

Alarmantna je situacija u oblasti međunarodnog aerotransporta na četiri međunarodne zračne luke u našoj zemlji, slažu se ekonomisti, političari, građani. U vrijeme kada se u nekim zemljama kupuju karte za put u orbitu space shuttlovima, kod nas se ukidaju komercijalni letovi. O ovom problemu povela se rasprava i u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH, kojim se uvodi uvodi jednogodišnji moratorij na naplatu takse od 3 KM po putniku na aerodromima u BiH.

“Došlo je prvenstveno do otkazivanja ugovora, odnosno letova, prvenstveno od kompanije Ryanair, potom od kompanije Wizz Air, možemo slobodno reći iznenada i nenajavljeno. Da li u suštini samo ova taksa u iznosu od tri km po prevezenom putniku predstavlja teret za rad i opstanak rada niskobudžetnih aviokompanija ili se tu javljaju još neki razlozi”, kaže Nihad Omerović, zastupnik u Zastupničkom domu PSBiH.

“Najmanje šest mjeseci je potrebno da bismo uspostavili novu avio liniju. Ako imamo godinu dana, a od toga će proći, znamo mi kako i na koji način to sve funkcionira. Šest mjeseci uspostave tih sistema, bojim se da nećemo dobiti garanciju koju hoće niskobudžetne kompanije”, istaknuo je Midhat Čaušević, zastupnik u Zastupničkom domu PSBiH

“Naredni cilj bi bio da u narednih 12. mjeseci se vidi ako propisi dopuštaju da ne bude nikako naknade, da je ne bude nikako, ili da bude minimalno onoliko kolika mora biti”, rekao je Jasmin Imamović, predsjednik Komisije za promet i komunikacije.

“Odluke korporacija poput Wizz Aira su strateške i mogu se promijeniti u narednih godinu do dvije”, poručuje ministar komunikacija i prometa BiH, Edin Forto.

“Ono što mi moramo sada uraditi, je postaviti paramtre tako u našoj infrastrukturi za zarčni promet da okrenemo trend odlaska kompanija i da povećamo broj putnika na svim aerodromima u BiH”.

Da ne možemo pratiti europske standarde u avijaciji potvrđuju i u Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH. Sa sarajevskog međunarodnog aerodroma uvjeravaju da nije smanjen broj putnika. Poručuju da su uspjeli amortizirati ukidanje baze aviokompanije Wizz Air, te ostvarili izuzetne rezultate, uzevši u obzir činjenicu da su ostali bez bazne kompanije.

“To u korporacijske odluke na koje ne možemo uticati, ili skoro nikako. Ali isto tako je istina da je i ove godine bez obzora što nema Wizz Aira, na sarajevskom aerodromu skoro da smo dostigli 2022”, kaže Elvedin Begić, izvršni direktor za promet Aerodroma Sarajevo.

ČEDOMIR ŠUŠNJAR, direktor BHDCA

“Jednostavno, zaostajemo kako u svemu tako i u avijaciji, što kod propisa tako i kod operativno tehničkih uvjeta. Aerodromi moraju shvatiti da nisu jedini subjekti. Mnogo toga još ima što zavisi od nas, ali tu smo da razgovaramo. Želimo istaći da smo uz velike napore uspjeli amortizirati ukidanje baze aviokompanije Wizz Air, te ostvarili izuzetne rezultate, uzevši u obzir činjenicu da smo ostali bez bazne kompanije”, istaknuo je Čedomir Šušnjar ravnatelj BHDCA.

Zračni promet  u BiH svakako nije optimalan. Dodatno smanjenje broja komercijalnih letova unazađuje ekonomiju i turizam. Bez izravnih letova za ostale prijestolnice gubimo konkurentnost i među gradovima regije. “Wizz Air” koja je do sada imala najviše linija obustavlja i let na relaciji Abu Dabi – Sarajevo. Za koji, bar za sada, kartu možete kupiti do 28. listopada.

Tatjana Rokvić/BHRT