Naslovna HKD Napredak Zašto je knjiga “Hrvatska u 30 priča” važna za sve nas u...

Zašto je knjiga “Hrvatska u 30 priča” važna za sve nas u Bosni i Hercegovini

 

Hrvatsko kulkturno društvo Naperak Glavna podružnica Tuzla predstavilo je u okviru Sajma knjige u Tuzli najčitanije publicističko djelo u Republici Hrvatskoj “Hrvatska u 30 priča”, eminentnih autora prof. dr. Bože Skoke i mr.sc. Zvonimira Frke-Petešića.

Ova knjiga prestižno je djelo prevedeno na više svjetskih jezika, a uskoro će biti prevedeno i na južnokorejski jezik. Gotovo da svatko onaj tko je čitao djelo je uvidio koliko je važno predstaviti svoju zemlju kroz njene ljude, ljepote, neotkrivene pojedinosti koje Hrvatsku povezuju s drugim zemljama.

U ovoj knjizi, kroz čiju nas je promociju vodio dr. Damir Šehanović, komunikacijski stručnjak, mogli smo spoznati koliko je bilo važno predstaviti hrvatski identitet na zabavan način, da bude pitak te da čitatelja zaintrigira da još više istražuje o Hrvatskoj.

“Knjiga je nastajala i više od deset godina i ono što  je nas zanimalo, htjeli smo jako puno pikanterija i zanimljivosti. I onda smo se igrali onako ping – pong, gle šta sam otkrio, gle Hrvata ima ovdje, gle šta su napravili, je li to točno? Recimo jedan zanimljiv podatak, doznali smo o činjenicu da je jedan Dubrovčanin otvorio prvu kavanu u Londonu i da prije njega nije bilo kavana u Londonu, to nam je zvučalo pre-egzotično”, kaže za Hrvatski glasnik profesor i autor ove vrijedne knjige Božo Skoko. 

Dodaje da su gotovo šest mjeseci provjeravali ovu činjenicu i pronašli zapise u arhivima da je stvarno jedan Dubrovčanin koji je dugo živio u Turskoj, došao u London i otvorio prvu kavanu.

“Tako da smo skupljali doslovce deset godina puno tih pikanterija i zanimljivosti, provjeravali da sve bude činjenično i onda da ispričamo to na pomalo zabavan, nekada ciničan, nekada humorističan način, jer ljudi najviše vole kad se malo zezamo na svoj račun. Jednostavan način pisanja je možda još jedan od razloga čitanosti tog djela2, ističe Skoko. 

I zaista, ljudi danas itekako vole kada se priča o svojoj zemlji i njenim ljudima ispriča na neformalan način.

 

“Čak i povijesne činjenice će ljudi na neki način lakše progutati ako ste to ispričali kroz priču  i zato taj famozni “storytelling” može prodati sve, čak i one teške teme, jer ako nabrajate samo one silne godine, datume, to više manje nikoga ne zanima. (2:24) Ali ako to pretočite u nekakvu zgodnu priču, svi će to zapamtiti”, kaže nam profesor Božo Skoko. 

Identitet jedne zemlje je zapravo sve i to je ono što nas povezuje s drugim zemljama. identitet je važno promovirati i njegovati jer njime činimo šarolikost svijeta.

 

“Ja sam kao dugogodišnji diplomat i kao netko tko je odrastao u inozemstvu, konkretno u Parizu cijeli život bio suočen s time, s obzirom na svoje ime i prezime na  potpitanje odakle si. I onda imate 30 sekundi da nešto kažete o Hrvatskoj  da bude zanimljivo, da bude pamtljivo i da bude upečatljivo.  Tako da kad ste odrasli vani, trebate svoju zemlju predstaviti na kratak i zanimljiv način i možda dio tog iskustva sam uspio pretočiti u ovoj knjizi.  Hrvatski identitet je vrlo složena priča, no ova knjiga ima potpuno drugačiju i jednostavniju postavu”, kaže nam autor Zvonimir Frka- Petešić. 

 

Ova knjiga već drugu godinu je najčitanije publicističko djelo u Hrvatskoj, a njezini autori, prošle su godine nagrađeni prestižnom nagradom Grand Prix Marco Polo svjetske udruge turističkih novinara jer su napisali najkorisniju knjigu o nekoj zemlji.

“Mislim da je jako važno za uspjeh knjige  da su to vrlo kratke priče, 30 priča, svaka ima po najviše 3 stranice. Ono što je posebno zanimljivo i za inozemnu publiku to je da to nije tip priča ja pa ja pa ja, mi pa mi pa mi.  To nije priča o hvastanju i o hvalisanju oko hrvatskog identiteta, nego o zanimljivosti koje posebno za stranu publiku povezuju hrvatski identitet sa identitetom drugih zemalja  i na neki način smo nastojali stranoj publici ne samo približiti Hrvatsku,  nego je učiniti pamtljivom, zanimljivom. Zato što postoji uvijek neka poveznica sa inozemnom publikom  i puno je zanimljivije strancu pročitati nešto o Hrvatskoj ako to može povezati s nečim što je njemu prisno.”

I Bosna i Hercegovina ima sjajne priče, vrhunske ljude. Vrlo često te dobre strane naše zemlje ne dolaze do izražaja zbog mnošta negativnih političkih prilika. Ali što rade velike zemlje? One negativne priče minoriziraju pozitivnim pričama o sebi.

Knjiga “Hrvatska u 30 priča” skroman je doprinos da povećamo znanje o Hrvatskoj, a da nisu more ili nogomet. Ova knjiga odlična je lekcija svima nama kako da budemo brend u svijetu.

Maja Nikolić