Naslovna HKD Napredak Tuzla, 19. listopada: Operni solisti Emilia Rukavina, Roko Radovan i Jurica Jurasić...

Tuzla, 19. listopada: Operni solisti Emilia Rukavina, Roko Radovan i Jurica Jurasić Kapun u glavnim ulogama Opere “Carmen”

 

Emilia Rukavina, mezzosopranistica Zagrebačke opere, tenor Zagrebačke opere Roko Radovan te bariton Jurica Jurasić Kapun, u glavnim su ulogama  najpoznatije svjetske opere u svijetu  „Carmen“ koja će u Tuzli biti izvedena u nedjelju 19. listopada, u 19, 00 sati  u Hrvatskom kulturnom centru „Sveti Franjo“.

 

Uz goste, soliste Hrvatske opere, Rukavinu, Radovana i Jurasića Kapuna, u izvedbi će sudjelovati i mladi umjetnici, operni pjevači koji iza sebe već imaju brojne nastupe u nacionalnim teatrima, ali i diljem Europe i koji nam dolaze iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Hrvatske, Makedonije i Slovenije. Kompletan program pripremali su pod budnim okom mentora, sopranistice Vedrane Šimić i dirigenta i pijanista Darijana Ivezića.

Vječno aktualna Bizetova opera o ljubavi i slobodi vrlo je dobro poznata i onima koji nisu uobičajena operna publika ponajviše zbog strastvene ljubavne priče, blistavo napisanih arija i prizora koji suptilno citiraju španjolski folklor. Našavši svoj put do najširih slojeva publike, opera je postala apsolutnim bestsellerom i neizostavnim dijelom repertoara svake operne kuće. U svijetu, Carmen je izvođena više i češće od svih ostalih opernih naslova, a pojedine arije poput  Habanere, Seguidille ili Toreadorove arije moguće je uspoređivati s najvećim glazbenim hitovima našega doba. Brojne prerade, adaptacije te mnoga različita umjetnička djela inicirana tom operom, jasno govore kako se uistinu radi o iznimnom djelu.

„Na ovaj način i mi u Hrvatskome kulturnom društvu Napredak Glavna podružnica Tuzla želimo dati naš skromni doprinos ovoj velikoj obljetnici i biti dio ove velike i univerzalne priče“, ističu organizatori iz HKD Napredak Glavna podružnica Tuzla i Franjevačkog samostana Tuzla.

 

Riječ je o izvedbi koja je ove godine realizirana na Ljetnoj opernoj školi u Sućurju na otoku Hvaru, iza koje stoje bosanski franjevci te profesori s muzičkih akademija iz Sarajeva i Zagreba.

 

 

Emilia Rukavina

mezzosopran Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu

 

Emilia Rukavina (Rijeka, 1995.) diplomirala je solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesorice Martine Gojčeta Silić i apsolventica je Pravnog fakulteta u Rijeci. Glazbeno obrazovanje započela je u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci kod profesorice Ingrid Haller. Kao studentica istaknula se u nekoliko uloga ostvarenih unutar akademskih produkcija;  Dorabella u Mozartovoj operi Cosi fan tutte izvedenoj u zagrebačkome HNK, Princ i Maćeha Madame de la Haltière  u operi Cendrillon Julesa Masseneta izvedenoj u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa te u glavnoj ulozi Napoleona u operi Životinjska farma Igora Kuljerića izvedenoj u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.  Svoje prve profesionalne nastupe ostvarila je u riječkoj Operi HNK Ivana pl. Zajca 2016. godine u ulogama Giovanne u Verdijevu Rigolettu  i Berte u Rossinijevu Seviljskom brijaču. Od  2021. godine  članica je Opernog studija Giorgio Surian te nastupa u nekoliko opernih predstava u riječkome HNK Ivan pl. Zajca: Mercedes u Bizetovoj operi Carmen, koju je interpretirala i u Pulskoj Areni s ansamblom riječke opere u sklopu festivala Ljetna klasika, Lola u Mascagnijevoj operi Cavalleria rusticana, Flora u Verdijevoj operi La Traviata, Suzuki  u Puccinijevoj operi Madama Butterfly, Stéphana u Gounodovoj operi Romeo et Juliette, Colombina u Busonijevoj operi Arlecchino.  Za vrijeme školovanja osvojila je nekoliko nagrada na međunarodnim i državnim natjecanjima, od kojih se ističu: Lav Mirski (2018.), Natjecanje učenika i studenata glazbe HDGPP (2017., 2019.), Mikulaš Schneider-Trnavsky u Slovačkoj (2019.), Hrvatsko natjecanje mladih glazbenih umjetnika Papandopulo (2022.), Međunarodno natjecanje Zinka Kunc Milanov (2022.). Dobitnica je Rektorove nagrade za projekte Così fan tutte (2017./2018.), Dječakov čarobni rog (2018./2019.), Pepeljuga (2019./2020.) i Suor Angelica et autres Soeurs (2020./2021.). Osim opernih i koncertnih nastupa, velika strast su joj lied i sakralna djela. Uz orkestar i zbor Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu nastupala je u Rossinijevu oratoriju Petite messe solenelle, Gounodovu oratoriju Mors et vitae, Bernsteinovoj I. simfoniji, Beethovenovoj IX. simfoniji, Mozartovoj Krunidbenoj misi, Pergolesijevoj Stabat Mater dolorosa  i Saint-Saënsovu Božićnom oratoriju.

Pohađala je seminare glazbenih umjetnika i pedagoga; Gerharda i Annemarie Zeller, Laure Aiken, Gastona Rivere, Graciele Araya, Dunje Vejzović, Marije Lyudko. Surađivala je s renomiranim umjetnicima poput Mladena Tarbuka, Tomislava Fačinija, Franza Antona Kragera, Paola Bressana, Yordana Kamdzhalova,  Kallea Kuusave, Valentina Egela, Dore Ruždjak Podolski, Marina Blaževića, Mathiasa Behrendsa, Dražena Siriščevića, Saše Anočića, Krešimira Dolenčića, Huga de Ane.

 

Roko Radovan

tenor Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu

 

Roko Radovan (1994.) hrvatski je tenor koji glazbeno obrazovanje započinje na rodnoj Korčuli, a diplomira solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Martine Gojčete Silić. Dobitnik je više nagrada, među kojima se ističu Grand Prix na natjecanju Oper Oder-Spree (Njemačka, 2021.), te priznanja na međunarodnim i državnim natjecanjima već na početku karijere. Kao solist nastupao je uz Zagrebačku filharmoniju, Dubrovački simfonijski orkestar te zbor i simfonijski orkestar HRT-a. Posebno se ističu izvedbe Beethovenove 9. simfonije, Papandopulove Hrvatske mise (Beč, Rim, Šibenik) i otvaranje festivala Zagreb Classic.

Na opernoj sceni debitira u HNK Zagreb (Nikola Šubić Zrinjski), a zatim tumači glavne tenorske uloge u operama Traviata, Nabucco, Šišmiš, Stanac, Čarobna frula, Ljubavni napitak i Spli’ski akvarel. Suradnik je uglednih dirigenata kao što su Ivan Repušić, Mladen Tarbuk, Dawid Runtz, Holger Speck i Pier Giorgio Morandi.

Aktivan je i kao skladatelj – njegova djela za glas i klavir praizvođena su u Beču, Münchenu, Berlinu i Bernu, a njegova tradicijska glazba više puta je nagrađivana i objavljena na albumima dobitnicima nagrade Porin. Kao pjevač i voditelj klapa osvojio je tridesetak nagrada.

 

Jurica Jurasić Kapun

bariton

 

Rodom iz Čakovca, studirao je pjevanje na Umjetničkom sveučilištu Graz i Muzičkoj akademiji Zagreb. U Kazahstanu se usavršavao kao stipendist jedne od najvećih opernih kuća na svijet „Astana Opera“. uz to, imao je iznimne prilike učiti od renomiranih svjetskih umjetnika kao što su Thomas Hampson i drugi. Kao operni solist svoja je prva scenska iskustva stekao u operama Purcella i Pepuscha, a kasnije Mozarta i masseneta te u izvedbama suvremenih djela. Posljednjih se godina u domovini profilirao kao izvođač omiljen kod publike i kritičara, i to ne samo kao operni nego i koncertni solist s redovitim nastupima u hrvatskim kazalištima te brojnim nastupima s hrvatskim orkestrima „Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar , Tamburaški orkestar i Zbor HRT-a, Dubrovački simfonijski orkestar). U inozemstvu se na sceni pojavio s vrlo zanačjnim nastupima od kojih vrijedni napomenuti Stuttgartsku filharmoniju, Savolinna opera festival (Finska) te Bečki Musikverein. Usto je dobitnik raznih nagrada i priznanja na pjevačkim natjecanjima i u akademskim krugovima što pokazuje da nije samo miljenik publike i kritike, već ga kao izvođača cijene vodeći stručnjaci i umjetnici glazbene scene. Uz navedeno, Jurica Jurasić Kapun zauvijek se upisao u hrvatsku opernu povijest briljantnom izvedbom naslovne uloge u praizvedbi Dioklecijan, kapitalnog djela Ive Tijardovića.

Istaknuo se i kao koncertni izvođač uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar Muzičke akademije, Tamburaški orkestar HRT-a, Zbor HRT-a, Stuttgartsku filharmoniju i druge ansamble, pri čemu je ostvario uspješne suradnje s hrvatskim i inozemnim dirigentima.

Kao solist ostvario je niz uspješnih koncertnih suradnji u vlastitoj organizaciji uz potpore Međimurske županije i Zagrebačke županije te na ciklusu koncerata Cristoforium, 54. tribini „Darko Lukić“ i Festivalu komorne glazbe Čakovec. Nastupio je i na zagrebačkom Muzičkom biennalu kao solist u izvedbi opere Berislava Šipuša „Posljednji Intermezzo”.